Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Over ons

Christophe kwam in 1993 naar Nederland. Als verstekeling onder in een schip heeft hij Congo moeten verlaten. Hij had problemen met het toenmalige regime van dictator Mobutu en werd opgepakt. God zij dank (!) kon hij aan de dood ontsnappen en zo kwam hij na 17 dagen op zee in Antwerpen en vervolgens Nederland aan. Hier heeft hij een bestaan opgebouwd. Ik, Mirjam, ben in 1997 met hem getrouwd. We hebben samen drie zonen en een dochter.

Toch heeft Congo hem nooit losgelaten. In zijn ouderlijk huis vangt hij nu al 15 jaar straatkinderen op samen met stichting L’Amour du Prochain.

Ongeveer 4 jaar geleden kwam hij er bij “toeval” achter dat het dorp waar zijn moeder opgroeide al jaren naar hem uitkeek. Volgens de traditie is Christophe aangewezen de leiding over het gebied op zich te nemen. Alle verhalen zijn bewaard om aan hem door te geven en hij werd gevraagd de geschiedenis letterlijk door te schrijven in een oud boek.

Misschien lijkt het mooi, maar voor hem was het een nachtmerrie. Zijn vader en moeder zijn er niet meer om hem het hoe en waarom hiervan te vertellen. Hij heeft een bestaan opgebouwd in Nederland. Na lang wegkijken voelt hij zich meer en meer geroepen iets te gaan betekenen voor zijn volk.

Christophe is in 2018 officieel aangesteld als stamhoofd. Hij zal de taak op zich nemen en daarbij de kans grijpen het Evangelie te brengen.

Over onze reis

Ik, Mirjam, zal de reisverhalen schrijven. Hoewel ik er niet bij ben, hebben we dagelijks veel contact en heb ik meer mogelijkheden tot internet en schrijven. Op 6 februari zal Christophe vertrekken. Eerst naar Matadi, de havenstad waar zijn ouderlijk huis, tevens opvanghuis staat. Later naar zijn dorp, ver weg in de jungle van de regio Mayombe. Hij zal diverse handelsactiviteiten gaan opstarten. Zo hopen we velen te kunnen helpen een beter bestaan op te bouwen.

Bezochte landen

Wij hebben 4 landen (2%) bezocht:

België, Canada, Congo-Kinshasa, Nederland.